Thursday, May 28, 2009

Aku Kaya..!!!



“Kuok Group chairman Robert Kuok, who made his fortune trading sugar, retains his top spot among Malaysia’s richest people, whose collective wealth dropped after a slump in the stock market, according to Forbes Inc.” NST

Bila agaknya orang melayu islam plak?

Jawapan yang biasa didengar adalah “biasalah orang melayu malas” kadang-kadang kalau tanya ustaz yang tak habis belajar mereka akan jawab “ala... buat apa nak kaya? Hati susah dan nak beramal pun susah” tapi sedar kah umat islam semua bahawa miskin itu menghampiri kepada kekufuran. Berita ini, tidak pernah dipandang serius oleh orang Islam kerana pada mereka orang cina kaya itu normal dan orang islam miskin itu perkara biasa.

Sampai bilakah minda kita hendak tertutup? Kenapa orang Islam takut hendak jadi kaya kerana bukankah Abdul Rahman Auf seorang sahabat Nabi S.A.W yang telah di janjikan syurga juga adalah seorang yang kaya. Besarkan minda anda kerna petikan ini harus dijadikan rujukan “beramal lah kamu bagai kamu ingin mati esok hari dan bekerja lah kamu mencari rezeki bagai kamu ingin hidup 1000 tahun lagi” fikir-fikrkan lah..

AKUMELAYU?

3 comments:

Athari Bahardin said...

dah graduate nnt ada firm smue kau lah plak jd org kaya melayu hahaha :p

Amirul Syafiq Mahadi said...

ramai melayu kaya sebenarnya...
tapi sengaja x dianouncekan...
zuhud la katekan...haha

aku melayu..? said...

Salam...

To athari:
Amin.. mtk2 la jd knyataan apa yg ko katakn 2 tp ape yg pasti sblm aku jd kaya mst ko dlu la.. hahaha

To syafiq:
Btol gak 2 mst terlampau byk sgt harta smpai lupe “kunci harta” letak kat maner.. huhu~

To rantong:
Trime kasih sbb sudi view blog yg xseberapa nie..