Tuesday, September 23, 2008

Salah siapa?

COPYRIGHT: AKUMELAYU..?

bile bercakap mengenai politik ramai la budak2 muda yg benci..
katanya bosan la, xmenarik la n mcm2 lg..tp pd aku sume 2 adlh luahan yang jujur dr ati ke ati..
slah sape?
nk slahkn pak lah aku rase xbleh gak cz die walau rakyat mrh mcm ner pn jwpan die ttap same "i have a lot of work to do" pak lah oh pak lah dikala anak2 mu sedang memberontak kesedihan dgn situasi poltik skrang pak lah msh lg tido dgn kesenagan semalam(juz an opinion not intentionaly to hurt anyone). habis tue kite nk salah kn saper? aku rase xbleh salah kn sekolah cz bkn keje dieorg.. nk salah kn RTM sbb wat berita jd boring xbleh gak cz kalo xwat "brite boring" nt pak menteri mrh plak..
ntah la pd aku kte xpyh cr salah sape2 satu mekanisme bru mungkn gov bleh consider..
xpyh wat konvensyen, xpyh wat kempen juz yg penting be honest..
byk sgt la penipuan dlm gov sendri.. bdk2 muda nie kalo org jujur dgn dieorg mungkn dieorg leh accept..
sape2 yg ad view lain atau xsetuju dgn opinion nie korang feel free nk kmen k..

11 comments:

Anonymous said...

x nk r long komen blog ko
dh la ayat serabai
tls bahasa mlayu pn xbtui
kekekekekkeke~~

aku melayu..? said...

haha..
ko pn gne bhase melayu serabai..

Wish said...

wah sehari sampai 4 entry eh?
hebat2!!

marilah aku tlg kau berdakyah..
aku sebarkan blog kau..

kaki2 blog aku ramai..

tp aku tak janji dorg akn bc or not..

=]

aku melayu..? said...

thanks..
permulaan yang baik..
hehe

HaWa DArLidA said...

d endless politic issue.. haiya y boys n politic cannot be separated??

aku melayu..? said...

salam..
thanks hawa..
hehe..
bkn ape hawa kalo kite asyk don't care so who will care?:-)

Wish said...

tak habes2 dgn ayat dont care kau tuh?!

;p

aku melayu..? said...

hehe..
sbr jela azry..

HN said...

bukan semua golongan muda membenci politik..
kami kisah, ambil tahu dan peduli kerana kami tahu kami penentu masa depan negara dan dalam diam kami meberontak menimbang ukur kebolehan pemimpin-pemimpin negara walaupun kami cukup sedar kami terikat dgn AUKU..
kami hanya KELIRU kenapa parti2 politik menggunakan polisi bertelagah dan mengorek skandal busuk dan pekung lawan untuk mendapat tempat di hati rakyat.
mereka berjuang dgn nama Melayu, tetapi mereka bergaduh sesama Melayu ttg siapa jaguh bersumpah, lompat2 dan pling ramai prmpuan simpanan sedangkan rakyat, tidak kiralah bangsa apa pun memerlukan pemimpin yang dapat memacu negara ke arah pembangunan sahsiah dan meterial.
mereka tidak sedar yang sedang mereka sibuk bergaduh, orang-orang luar yang begitu ingin melihat kita jatuh sedang ketawa terbahak-bahak dan menunggu masa utk mencucuk jarum dgn lebih dalam.
mmg melucukan dan menyedihkan apabila pemimpin lebih mementingkan siapa peliwat paling hebat daripada BERSATU menyelesaikan masalah negara yang terbengkalai.

Anonymous said...

is it true bile bercakap pasal politik ramai budak2 muda yg benci?
ok. my opinion is. benci em. xseswai digunakan. mungkin muak. menyampah n sakit hati lagi seswai digunakan. Faktornye adalah corruption n kita as rakyat melihat sendiri corruption yang berlaku. Halatuju politik Malaysia bagaimana? can u write on this topic pls n 1 more. pls letak chatbox. my request. da~

aku melayu..? said...

salam..

terima kasih hannan..
nice view, utk pengetahuan hannan itulah yg terjadi bila tamak haloba menguasai diri..

utk sarah..
sy dh letak chatbox n kmen sal halatuju politik negara..
selamat berkomen ya..

sekian